სოლარ იმპულსი ერთადგილიანი თვითმფრინავია, რომელიც მზის ენერგიის საშუალებით მოძრაობს და ჰაერში შეუსვენებლივ 36 საათი შეუძლია ფრენა.

solar1
მან რეკორდული ფრენა შეასრულა წყნარ ოკეანეზე ,მთელი დამსახურება ეკუთვნის პილოტ:ანდრეი ბორშბერგს. თუმცა თუ ვისაუბრებთ სოლარ იმპულსზე, ეს არა მხოლოდ პილოტის, არამედ მთელი ლოგისტიკური ჯგუფის დამსახურებაა,რომელიც დედამიწაზე იმყოფებოდა რეკორდის შესრულებისას.
Solar Impulse pilots Bertrand Piccard (left) and André Borschberg (right) after landing
თავისი ზომისა და წონის გამო,სოლარ იმპულსს შეუძლია მხოლოდ ერთი პილოტით ფრენა,იმის გამო რომ მეორე პილოტის არსებობა აუცილებლობას წარმოადგენდა, მეორე პილოტის ფუნქცია 60 კაციანმა,მართვის ცენტრმა შეითავსა.
solar2
მათი მოვალეობა იყო,თვალყური ედევნებინათ თვითმფრინავის მოქმედებასა და პილოტის მდომარეობაზე ფრენისას.

The mobile hangar was built in Mandalay to protect SI2.The First Round-the-World Solar Flight will take 500 flight hours and cover 35’000 km, over five months. Swiss founders and pilots, Bertrand Piccard and André Borschberg hope to demonstrate how pioneering spirit, innovation and clean technologies can change the world. The duo will take turns flying Solar Impulse 2, changing at each stop and will fly over the Arabian Sea, to India, to Myanmar, to China, across the Pacific Ocean, to the United States, over the Atlantic Ocean to Southern Europe or Northern Africa before finishing the journey by returning to the initial departure point. Landings will be made every few days to switch pilots and organize public events for governments, schools and universities.

The mobile hangar was built in Mandalay to protect SI2.The First Round-the-World Solar Flight will take 500 flight hours and cover 35’000 km, over five months. Swiss founders and pilots, Bertrand Piccard and André Borschberg hope to demonstrate how pioneering spirit, innovation and clean technologies can change the world. The duo will take turns flying Solar Impulse 2, changing at each stop and will fly over the Arabian Sea, to India, to Myanmar, to China, across the Pacific Ocean, to the United States, over the Atlantic Ocean to Southern Europe or Northern Africa before finishing the journey by returning to the initial departure point. Landings will be made every few days to switch pilots and organize public events for governments, schools and universities.

მართვის ცენტრისა და პილოტის გარდა ,ძალიან დიდ როლს ასრულებს ამინდი სოლარ იმპულსის მუშაობაზე,რადგან თუ მზის ენერგიით ვერ შეძლო სოლარ იმპულსმა დატენვა,თვითმფრინავი ვერ შეძლებს ღამით ფრენას.ამან კი შეიძლება შექმნას ავარიული სიტუაცია და პილოტის სიცოცხლეც საფრთხის ქვეშ დააყენოს.სოლარ იმპულს არ შეუძლია ჩვეულებრივი თვითმფრინავის მსგავსად აფრენა და დაფრენა,მაგალითად მისი დაჯდომისას ზოლზე უნდა იყოს ხალხი, რომელიც პირდაპირი გაგებით დაიჭეროდა მას. ეს მანევრი საკმაოდ რთულია და მოუხერხებელი.
4ebd2780f1547d2e64446da574fa66904bbe6f35
თვითმფრინავი მიწაზე ყოფნის დროსაც დიდ ყურადრებას საჭიროებდა.მისი გიგანტური ფრთების გამო გაძნელებული იყო მისი ანგარში გადაყვანა ,ამიტომ შემქმნელები იძულებულნი იყვნენ ემოგზაურათ გიგანტური გასაბერი ანგარით და დაეცვათ ის სხვადასხვა ბუნებრივი მოვლენებისგან,მათ შორის ტემპერატურისგან რათა არ გამოსულიყო ელექტროობა წყობიდან.

გამოყენებული წყაროები: http://hi-news.ru/technology/120-chasov-nad-tixim-okeanom-bez-posadki-na-samolete-na-solnechnoj-energii.html
www.youtube.com
www.google.com
ავტორი: თამარ წოწკოლაური